fredag 13 februari 2009

Träning av Ella, Fródi och Hýreygur





Äntligen börjar jag känna mig piggare, det har varit en seg förkylning. Vilken underbar dag det har varit idag :). Hundarna och jag gick till stallet. Ella och jag tränade på stallplan. Ligg utomhus går allt bättre. Ella är ganska försiktig när vi ska kampa, vill inte gärna ta tag ordentligt. När hon kampar med Fairy eller Pinglan tar hon i ordentligt, men det kanske kommer med mig också. Fot, stanna kvar samt lite jaktapportering, dvs några enkelmarkeringar med dummies, vilket gick bra. Hon går lite långt ifrån mig fritt följ, vad ska jag göra?

Jag tog Fródi i rundvolten, han var pigg och travade på bra.

Träningen av Hýreygur går allt bättre. Det känns som om vi har kommit vidare ett steg, det börjar gå framåt igen. Jag red en stund i paddocken, mest i skritt, för att värma upp och mjukgöra honom, därefter red jag mot Sockertoppen, trav och sedan tölt, det kändes riktigt bra. Jag ser framemot morgondagen då vi (Therese Gliving) och jag ska rida för Emma på Stenholmen. Ett par kort från Hýreygurs och min första tävling förra året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar