onsdag 11 februari 2009

Lydnadsträning


Igår var jag och tränade Ella tillsammans med Maria och Essie. Först gick vi en promenad sedan tränade vi en stund. Jag och Ella tränade ligg, vilket gick ganska bra, hon tycker inte riktigt om att lägga sig när vi är ute. Hon lägger sig ner på ordet ligg nu, men vi måste fortsätta träna så att det går snabbare. Vi tränade lite på apportering, rutan och fritt följ också. Jag ska köpa en bättre kampleksak och ett halsband för att träningen ska gå ännu bättre. Resten av dagen gick i ett; ridning, ut med hundar, handledning i Norrköping och direkt efter det var det styrelsemöte i Garpur ( islandshästförening). Hemma igen efter 23.00. Idag är jag trött, men nu ska jag ut med hundarna, vi får se om det blir någon träning i em. Måste lägga in ett bra kort på Essie och Maria (dock kom inte huvudet med) när de tränade.

1 kommentar:

  1. Vad bra att hon kan ligg nu! Bra jobbat må jag säga! Och kul med de nya momenten kan jag tro! Ang kamp kan jag rekommendera en mjuk, men med fyllning, och bra att hålla i för dina händer. Och inte för stor! Kram

    SvaraRadera