lördag 21 februari 2009

Hamnade mitt i en jakt

Måste berätta. I går vid lunchtid då jag var ute med hundarna, mötte jag en jägare, strax ovanför där jag bor (jag bor i ett villaområde). Jag frågade om de sökte efter något skadat djur (annars brukar de inte jaga så nära här). De sökte efter en hjort som trasslat in hornen i en lina. Jägaren frågade om jag och hundarna kunde hjälpa till, vi blev anvisad en plats för att hindra hjorten från att gå ut på åkern. Efter ca 5 minuter kommer en jägare från andra hållet och avfyrar ett skott. Han fick hjorten. Tur att jag har skottfasta hundar, Fairy och Pinglan förknippar skott med jobb. Ella provade skott för första gången i söndags (tur det), men det gick riktigt bra. Hon hälsade glatt på jägaren efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar