söndag 8 februari 2009

Lydnadskurs






Jag har nyligen kommit hem från lydnadskursen med Ingela Karlsson som instruktör. Ella och jag fortsatte att träna fot, ligg, men även momenten fritt följ, rutan samt apportering. Ligg fungerar bra inomhus dock inte utomhus än. Fortsättningsvis måste vi även vara utomhus och träna detta moment. Att ha någon som tittar på vid fritt följ var inte dumt alls. Detta gör att man får hjälp att belöna hunden precis i rätt ögonblick då hunden gör rätt. Jag känner mig full av inspiration att fortsätta att träna, det blir dock inte mer idag då Ella är trött. Åker till stallet och jobbar med hästen i stället. Anders tog Fairy och Pinglan med sig till skogen. En bild på Ella från dagens träning, då vi pausar.

2 kommentarer:

  1. Kul att du vart inspirerad i dag. Ni var jätteduktiga! Du menar inta att du har en islänning? Jag måste få komma och lukta lite nån gång. Saknar hästarna jättemycket.
    /Helen

    SvaraRadera
  2. Vad kul att inspirationeninfann sig! Tycker det går framåt med henne. Finare kontakt. Nu har du två nya moment att träna lite på. Glöm inte att byta miljöer på henne. Kram

    SvaraRadera