onsdag 18 februari 2009

Lydnadsträning

Det blev en kort träning idag. Först en promenad med Maria och hundarna, sedan träning efteråt. Jag upplever att träningen går relativt bra, Ella kan fokusera på träningen bra. Hon kan lägga sig på kommando, men reser sig ganska fort igen, tränade på stanna kvar. Hon går fortfarande lite för långt bakom mig vid fritt följ, trots att jag belönar med bollen snett framåt. Kanske jag belönar vid fel tillfälle? Ella tar upp apporten, men vi behöver träna att jag inte ska behöva ta den direkt. Jag känner att jag ger många dubbelkommandon, både tecken och ord. Ska man träna in momenten med dubbelkommando eller ska man bestämma sig för tecken eller ord från början?

1 kommentar:

  1. Fina bilder finns det här. Fin ytrimmad Ella. Vad kul att det går framåt!!! I bland får man använda sig av dk vid inlärning av moment, i böand inte. Man får känna sig för. Väga för och nackdelar med varje sak. Analysera lite. Glad är jag att hon nu kan ligg!!!! Bra jobbat! Kram

    SvaraRadera